Home :: Alice1234

Alice1234

Zie de pagina http://yonitherapie.com/alice.

Op aanvraag de discussie op Facebook die daaraan vooraf ging, helemaal onderaan deze pagina een aantal kopietjes van emails die interessant zijn.

Het lijkt of Alice Leona (Carine in het echt, linken naar haar gegevens op aanvraag mét motivatie graag) een kruistocht tegen mij begonnen is. En daarvoor anderen mobiliseert en achter haar karretje spant.

• Alice Leona
hallo,
zou ik wat meer info kunnen krijgen over de yoni therapie die je aanbiedt ? Wat houdt dat eigenlijk in?
Groet

8-7-2015 14:09
Bernard Pieper
Hi, bedankt voor je berichtje. Kan je mij je email adres eens doorgeven? Dan kunnen we iets gemakkelijker communiceren. Je kan ook een kijkje nemen op mijn website Yonitherapy.com. Ik stel voor dat je daar eens kijkt en via mail mij iets over jezelf vertelt (als je dat wilt) en vraagt wat je wil weten. Als blijft strikt vertrouwelijk.

8-7-2015 14:10
Bernard Pieper
Mijn email is Bernard@yonitherapie.com

8-7-2015 14:19
Alice Leona
hallo en bedankt, mijn email is xxxxxx@gmail.com
• Vandaag

8:42
Alice Leona
hallo, ben je mij aan het uitchecken lol, bedankt vr je likes by the way !

8:43
Bernard Pieper
Natuurlijk, ben, zeker na gisteravond (mooie maar ook interne belevenis….) meer dan geïnteresseerd wie je bent….

8:43
Alice Leona
en voor welke reden dan wel

8:44
Bernard Pieper
Weet je, ik ken die verhalen, maar steeds weer raakt het mij als een stomp in mijn maag.

8:45
Alice Leona
vandaae jou intresse ?

8:45
Bernard Pieper
Reden: en prachtig iemand ontmoet en door haar ogen haar pijn gezien….
Ik werk bijna uitsluitend met vrouwen met een beschadiging. Ze zijn allemaal een deel van mijn leven geworden….

8:46
Alice Leona
wat bewoog jou hiervoor te kiezen ?

8:46
Bernard Pieper
Dus luister ik, lees ik, probeer te begrijpen en voelen en hoop een verschil in hun leven te kunnen maken
Mijn leven lang bijna uitsluitend met vrouwen te maken gehad, nooit, écht nooit, een mannelijke vriend gehad
En zo geleerd wat er zoal gebeurt in het leven van sommige vrouwen

8:48
Alice Leona
Ik ben ondertussen zelf therapeute, ben dus zeer geintresserd naar jou beweegredenen om juist “beschadigde” vrouwen te gaan helpen.

8:48
Bernard Pieper
En zelf ook dingen gezien. Helaas.
Onder andere: ben ooit, bijna onzichtbaar, getuige geweest van ernstig seksueel misbruik van kleine meisjes. Aangifte bij politie was nutteloos: meneer wij kunnen niets doen, weten welke mensen daarbij betrokken zijn….

8:50
Alice Leona
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik ben heel goed bekent met tantra en al zijn facetten, zij het dan meer op spiritueel vlak. Ik geloof dat jou bedoelingen oprecht zijn toch is er ergens in mij iets dat mij zegt dat jij handelt vanuit eigen negatieve ervaringen

8:50
Bernard Pieper
Vergeet nooit de blikken in de ogen van die meisjes, 45y later kan ik ze nog zien…
Nee. Ik ben wat dat betreft ongerept. Ben alleen teleurgesteld in veel mensen, daar valt mee te leven.

8:51
Alice Leona
als je zegt getuigen tz zijn geweest, is dat toch ook een negatieve ervaring, niet dan ?

8:52
Bernard Pieper
Natuurlijk.
Maar laten we zeggen: niet aan den lijve.

8:52
Alice Leona
Hoe kwam je tot de keuze yoni therapeut te worden ?

8:53
Bernard Pieper
Altijd graag gemasseerd, altijd met dit in het achterhoofd. De juiste vrouw in mijn leven die mij hierin volledig steunt….
En weten wat het doet met vrouwen… Hoewel ik niet vertrek vanuit tantra of zo en yoni deel vaak maar klein deel vh verhaal is.
Een vrouwenlichaam is meer dan een yoni alleen s


• Alice Leona
Seksueel misbruik heeft niets te maken met seks, maar met machtsmisbruik, het wapen is seks, de beschadiging wordt veroorzaakt door machtsmisbruik

8:55
Bernard Pieper
Inderdaad.
Helemaal mee eens

8:57
Alice Leona
denk je niet dat vrouwen die tijdens een herbeleving, opnieuw dat gevoel va machtsmisbruik kunnen beleven; en er zo verdere frzagmentaties van de geest kan ontstaan ?
TIJDENS SESSIES DAN BEDOEL IK
Begrijp mij niet verkeerd he, ik ben pro tantra en alles wat erbij komt
ben best wel geintressert in een ssie bij jou samen met mijn man
dat is dan ook de enige reden waarvoor ik contact met je nam

9:01
Bernard Pieper
Dat kan. Het is dan ook vaak op eieren lopen…. Ik probeer heel open te staan voor wat geweest is, ga niets uit de weg, maar focus is altijd “er is niets mis met jou, maar met je verleden” en meer van dat. Opnieuw de vrouw in hen bovenhalen, vrouw zijn voelen in een veilige omgeving, emoties – onverschillig welke – niet uit de weg gaan…..

9:02
Bernard Pieper
Er gebeuren van zéér mooie dingen waarvan ik als man toch vaak met ongeloof naar kijk… De veerkracht in vrouwen…. Ongelofelijk.

9:03
Alice Leona
denk je niet dat dat eerst op bewustzijns niveau zou moeten gebeuren ?

9:03
Bernard Pieper
Is natuurlijk ook voor mannen in zelfde situatie maar ik werk alleen met vrouwen…..
Wat bedoel je?

9:06
Alice Leona
Ik bedoel dant vrouwen eerst op bewustzijns niveau zich opnieuw vrouw moeten leren voelen. DAT ZE OUDE OVERTUIGINGEN LEREN ZIEN ALS OUDE OVERTUIGINGEN. LICHAAMSGERICHTE THERAPIE, komt vaak pas later aan bod en kan wat mij betreft zeker niet de enige vorm van therapie zijn
ik zeg wel duidelijk ” enige” therapie, wanneer vrouwen op bewustzijns niveau gegroeit zijn is lichaamstherapie een bewuste keuze,

9:09
Bernard Pieper
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar meestal zie ik vrouwen die al een of meerdere praat therapieën achter de rug hebben en aanvoelen dat lichaamswerk en logische nieuwe stap is.

9:11
Alice Leona
één of meerdere, verwerking van misbruik duurt jaren, bewustzijn komt stapsgewijs en niet na enkele gespreken. Nooit gedacht om jouw huidig werk te combineren met gesprekstherapie ?

9:12
Bernard Pieper
Maar praten vind ik ook heel belangrijk uiteraard en ik doe ook meer dan dat: soms moeten vrouwen ook gesteund worden om opnieuw hun krachten en talenten te gaan bovenhalen: ik doe veel meer dan dat…. Ik help hun zelf starten met een eigen bedrijfje (bv mindfullnes trainer), oplossen van financiële problemen, kinderen, relatie, kleding (!), alles wat helpt om hen zichzelf terug te laten vinden en greep te krijgen op een nieuw leven….

9:12
Alice Leona
ZOALS JEZELF AL ZEI? EEN VROUW IS MEER DAN ALLEEN MAAR YONI
Mag ik vragen welke therapeute opleiding je hebt gevolt om deze diensten aan te bieden ?

9:14
Bernard Pieper
Ik praat héél veel tijdens sessies…. Idd, er zit veel pijn en verdriet opgeslagen in yoni & buik regio, maar ze is altijd eerst een mens, dan een vrouw, iemand met talenten, dromen….

9:15
Alice Leona
pijn zit in intercellulait geheugen, en doet oude pijn opnieuw heel echt voelen

9:15
Bernard Pieper
Geen opleiding. Wél 40++ jaar altijd bezig met vrouwen. Wél massage opleiding.

9:15
Alice Leona
intercellulair

9:15
Bernard Pieper
En een leven lang luisteren
Had ik begrepen

• Alice Leona
je hebt dus eigenlijk de universiteit van het leven gevolgt lol

9:17
Bernard Pieper
Ik probeer bv vooral vrouwen hun lichaam, hun vrouw -zijn terug te geven. Van daaruit heb ik de meest ongelofelijke dingen zien gebeuren
Ik vind mijzelf, zeker als man, bijzonder bevoorrecht…
Eigenlijk ben ik je mail al aan het beantwoorden…. Lol

9:18
Alice Leona
denk je niet dat het mooiste geschenk is dat vrouwen aan zichzelf kunnen gevn zonder dat de aandacht op de “yoni” wordt gefixeert

9:18
Bernard Pieper
Gemakkelijk…
Wat is hey mooiste geschenk?
Ik ben bijna geen vrouw in mijn praktijk tegengekomen die van haar lichaam kon houden. Of van zichzelf

9:20
Alice Leona
dat ze zelf hun vrouwelijke krachtontd ekkken van hun diepere bewustzijn

9:23
Bernard Pieper
Absoluut. Mijn methode is met lichaamswerk. Niet specifiek alleen yoni uiteraard. Maar het bekken gebied is ook dat wat je tot vrouw maakt. En meestal beladen is met en zeer ernstige vorm van negativiteit
Begrijpelijk natuurlijk….

9:24
Alice Leona
natuurlijk niet, bij elke misdaad is er een plaats waar de misdaad zich voordeed, dus die plaats wordt gemeden, bij seksueel misbruik is de plaats het lichaam en dat kan niet worden gemeden, je draagt die plaats dus overal met je mee. DAT IS EEN DEEL UIT MIJN BOEK. © 2015 Inktvanmijnhart-boe

9:26
Bernard Pieper
Juist. Vandaar dat ik probeert op mijn website (en nog veel met op de nieuwe waaraan ik bezig ben) duidelijk te zijn wat ik doe. De vrouwen die ik zie realiseren zich goed mijn aanpak. Voor het grootste deel zien ze elders ook in een therapie of hebben die achter de rug. Via de website kunnen ze al aanvoelen of dat iets voor hen is.

9:27
Alice Leona
Denk je dat het verantwoord is om zulke therapie aan te bieden zonder enige therapeutishe opleiding ?

9:27
Bernard Pieper
Da’s een goede filter. En ik gebruik vooral zachte aanrakingen, heel respectvol uiteraard en die niets zonder hun uitdrukkelijke toestemming.

9:27
Alice Leona
MIJN OOM BEWEERDE OOK DAT ZIJN AANRAKINGEN ZACHT WAREN

9:28
Bernard Pieper
Ja hoor. Ik heb de soms ook onnoemelijke schade ook gezien van veel studies gevolgde therapeuten
Oom: ik weet dat, heb dat al al te vaak gehoord… Snik

9:29
Alice Leona
Jij biedt dus yonitherapie aan zonder enige basisopleiding op therapeutish vlak

9:29
Bernard Pieper
Als ik alleen zou praten over yoni massage zou ik je gelijk geven

9:30
Alice Leona
dat is wat onduidelijk, kan je dat even toelichten ,

9:31
Bernard Pieper
Als ik alleen yoni massage zou geven zou dat meer onder gewoon ontdekken en ervaren vallen voor een vrouw dan enige vorm van therapie zijn…..
Ik kader heel goed en zorgvuldig wat ik doe een ben er van overtuigd dat ik dat therapeutisch goed doe

9:32
Alice Leona
wat doe je daarnaast dan nog ? EN WELKE OPLEIDING HEB JE DAAR VOOR GEVOLGT

9:32
Bernard Pieper
Maar als ik twijfel of ik echt iets kan betekenen zal ik dat ok duidelijk maken. Ik speel niet met cliënten.
Daarnaast? Hobby internet:-) voor de rest geen tijd. Gezin natuurlijk. Ik beste de “daarnaast “tijd aan aansluitend vormen van hulp, uren e-mails beantwoorden van cliënten, opvolgen enz
Beste = besteed

9:35
Alice Leona
In de NLP is het woordje “maar” een woord dat best gemeden wordt, “maar” is een ontkrachtend woord aan een eerdere stelling. Jij gebruikt het woord ” maar” wel heel erg veel he

9:35
Bernard Pieper
Mogelijk. Zie het probleem niet.

9:36
Alice Leona
nee , velen zien dat niet
weet ji wat NLP IS ,

9:36
Bernard Pieper
“Maar als ik twijfel ” zie ik niet als ontkrachtend voor wat ik daarvoor schreef
Ja, maar is niet mijn ding. Tantra ook niet. Maar dat zegt niets over NLP of tantra, wel over hoe ik dingen zie en/of ervaar.

9:38
Alice Leona
wat mij ook opvalt is dat je vele vragen ontwijkt, zo weet ik nog steeds niet wat voor opleiding je volgde

9:39
Bernard Pieper
Geen therapeutische opleiding. Rest is niet relevant.

9:39
Alice Leona
tantra en yoini massage gaan samen, het één kan niet zonder het andere,

9:39
Bernard Pieper
Dat is een visie.

9:39
Alice Leona
niet relevant voor jou, wel relevant voor mensen die jij benaderd als zijnde therapeut

9:40
Bernard Pieper
Waar overigens niets mis mee is
Nee. Ik heb het nergens over dat ik iets doe met tantra. Heel veel mensen leggen die link niet eens

9:40
Alice Leona
dus als ik je zeg dat ik mij dokter voel zonder enege opleiding is dat ook ok ?

9:40
Bernard Pieper
Ik ben op mijn site duidelijk genoeg.
Dat je dat voelt is voor mij ok. Als je je op medisch gebied begeeft niet.

9:41
Alice Leona
En door die duidelijkheid leg je de verantwoordelijkheid bij je client ?

9:42
Bernard Pieper
Welke duidelijkheid? Die van tantra en yonitherapie?

9:42
Alice Leona
DE DUIDELIJKHEID OP JE SITE

9:42
Bernard Pieper
Of over therapie?
Ik probeer duidelijk te zijn op de site.
Voor de en is dat glashelder, voor de ander niet.kijk maar eens op zoeker t jes sites naar advertenties over yoni massage…… Dat is iets veel onduidelijkers…

9:46
Alice Leona
Jij legt dus ook uit op je site dat er bepaalde gevaren zitten aan de therapie die je aanbiedt, dat herbelevingen tijdens sessies kunnen betekenen dat vrouwen nog meer beschadigt jou door uit gaan.Je legt dus ook uit dat wanneer het misloopt je geen enkele therapeutish vangnet hebt omdat je geen therapeutishe opleinding hebt en dat je ook niet samenwerkt met therapeuten die wel een opleiding hebben

9:50
Alice Leona
Als jou beroep je passie is en dat lijkt mij wel, moet je er vooral mee doordoen, alleen raad ik je aan het “geen therapie” meer te noemen.Dit om verschillende redenen. De title van therapeut is een beschemde title. Yoni therapie is een niet herkende therapievorm en kan bijgevolg ook geen herkende yonitherapeut hebben.

9:51
Bernard Pieper
Nee. Je weet dat omdat je natuurlijk mijn site bekeken hebt. Ik doe dit nu 13+ jaar en in één situatie (altijd 1 teveel…) weet ik niet of ik helemaal goed zat. Voor de rest raad ik mijn cliënten vaak aan om extra begeleiding te zoeken. Niets mis mee. Maar je opmerking is juist, maar helaas is daar op weinig therapeuten sites weinig duidelijkheid over. Op de nieuwe versie van mijn site ga ik daar wel op in.

9:51
Bernard Pieper
Helaas is in België de titel therapeut niet beschermd, in Nederland wel

9:53
Alice Leona
Ook in belgie is yonitherapie geen herkende therapie. Dit werd mij medegedeeld door een proffesor in seksueel strafrecht

9:54
Bernard Pieper
Yonitherapie zal niet zomaar “erkend” worden. Was destijds toch wel prettig dat redactieleden van Goedele Magazine mensen naar mij doorsturen bv. Ook overleg ik vaak met artsen van cliënten als dat nodig is, of met hun psychiater. Heb overigens ook enkele artsen onder mijn cliënteel, kan daar ook op terugvallen….

9:54
Bernard Pieper
Is geen erkende therapie. Mee eens. Hoeft ook niet.maar
Maar dat wil niet zeggen dat ik niet serieus doe wat ik doe

9:55
Alice Leona
zoals ik al zei, blijf door doen met je passie, alleen noem het geen therapie meer, dat is misleidend

9:55
Bernard Pieper
En ook niet dat er geen resultaten zijn.

9:56
Alice Leona
naar de fitness gaan gaan geeft ook resultaten en toch word het geen therapie genoemt

9:56
Bernard Pieper
Zie geen reden oom dat te veranderen omdat het juist therapeutisch is en ik anders val onder duistere figuren zoals je op zoekertjessites terug kan vinden.
Ik vind dat geen juiste vergelijking maar snap wat je bedoelt.

9:57
Alice Leona
bij het woord therapie schep je hoop bij mensen die wanhopig zijn en daar je geen therapeut bent, is dit valse hoop geven

9:57
Bernard Pieper
Ben trouwens aan een cursus sekstherapeut bezig, juist om hey wat officiëler smile-e
• Alice Leona
ik ga het hier bij laten, ik moet zo dadelijk aan het werk; MIJN PAGINA OVER

9:58
Bernard Pieper
Ok. Leuk je hier te ontmoeten en ik lees verder met plezier je pagina maar met pijn in het hart wat ik lees…..

9:59
Alice Leona
MIJN BOEK IS OOK BEDOELT OM ZOVEEL MOGELIJK INFORMATIE TE GEVEN AAN MENSEN; ik zal dan ook een deel van deze conversatie publiceren. Aangename kennismaking

10:12
Bernard Pieper
Het publiceren van een conversatie, ook in anonieme vorm, kan je alleen doen met toestemming van de betrokkenen. Auteurswet. Geen bezwaar mee als je mij eerst de tekst laat lezen zodat ik mijn commentaar en toestemming kan geven. Ik zou het niet in mijn hoofd halen iets te publiceren uit mijn conversatie met jou zonder dat je het daar uitdrukkelijk mee eens zou zijn. Is dan ook niet netjes. Je zou beter eens contact opnemen met enkele van mijn cliënten, slachtoffers van misbruik, of (uiteraard met hun toestemming) eens lezen wat zij schrijven over de sessies hier een de resultaten die zij boeken. En horen wat de resultaten zijn. Zonder dat geef je eenzijdige informatie en ik kan en wil mij niet voorstellen dat je dat bewust zou doen. Dat je op scherp staat als je denkt dat vrouwen beschadigd kunnen worden door wat ik doe, helemaal mee eens en dan heb je het grootste gelijk. Maar wees niet eenzijdig.dat zou jammer zin want ik denk dat je, ook met je boek, heel goede dingen doet en vooral uit je hart. Ik nodig je uit om eens kennis te komen maken met wat ik werkelijk doe, ik zorg er wel voor dat de cliënten in kwestie toestemming geven tot inzage van bv correspondentie. Je weet niet wat ik écht doe, ik lees vooral een flink portie wantrouwen. Daarachter willen komen zou je een heel ander zicht geven op wat ik doe. Want een opleiding helpt natuurlijk een geeft een officiële kant aan het verhaal, maar zegt niets over de mens achter de therapeut. Nogmaals: ik nodig je uit. Zal mogelijk verrijkend zijn voor ons beiden.

10:19
Alice Leona
wees gerust niemand zal jou herkennen, en natuurlijk heb ik geen toestemming nog; mijn wantrouwin is absolut gergerchtvaardigt, hoeft daarom niet terecht zijn. jou website als ik deze mag vermelden en mijn opinie kan anderen helpen bewuste keuzes te maken. Het gt hier niet over aanvallen, enkel een vorm van therapie die in in het licht breng net zoals ik dat al deed met innerchild werk

10:23
Bernard Pieper
Ik zie het ook niet als een aanval. Alleen jammer dat je niet weet wat ik werkelijk doe, wat de praktijk is, wat resultaten zijn, enz. Je ziet helaas alleen maar een buitenkant. En ik wil niets liever dat vrouwen een heel bewuste keus maken! In alles. Zeker als je een trauma te vertrekken hebt. De uitnodiging blijft smile-emoticon

10:26
Alice Leona
misschien doe ik dat wel wink-emoticon

10:31
Bernard Pieper
Ik zal dat zeer waarderen, want ik ben eigenlijk ook wel een beetje benieuwd naar de gepassioneerde vrouw aan de andere kant van deze conversatie…
• Vandaag

13:47
Alice Leona
dit artilel plaats ik vandaag

13:47
Alice Leona
Beste allemaal, Vandaag mocht ik hier op FB-kennis maken met een meneer die yoni therapie aanbied en dus yonitherapeut is. Na wat opzoek werk blijkt dat yonitherapeut een titel is die men zich zelf toebedeelt. Wat is yonitherapie zullen velen onder jullie zich afvragen. Een terechte vraag want wat blijkt bij wat opzoekingen op het net is dat dat ik buiten die website van deze toch wel aardige meneer, geen enkele andere yonitherapeut kon spotten. Laat mij even duidelijk maken wat yoni is. Yoni komt uit het Sanskriet en betekent vagina.Een yoni massage is dus een massage van de vagina die zijn oorsprong vond in de tantra. Wat is tantra dan? Tantra Het woord tantra betekent uitbreiden, te weven, te bevrijden. Met andere woorden betekent tantra, buiten je kaders stappen en op verkenningstocht gaan in je eigen spiritualiteit en seksualiteit en zo je (zelf)bewustzijn verhogen. Tantra nodigt je uit om volledig deel te nemen aan het leven. Om bewust aanwezig te zijn in elk moment, zonder oordelen, zonder doelen en verwachtingen. Tantra is vrij van dogma´s en religies. Het gaat er bij tantra om dat je word uitgedaagd om oude overtuigingen en ideeën over jezelf en de wereld te herzien, vanuit eigen ervaring.
Verschillende stromingen Tantra heeft zoveel verschillende stromingen en achtergronden, dat menig mens niet meer weet wat het nu precies is. Heel begrijpelijk. Er zijn een aantal stromingen die je kunt onderverdelen in witte tantra, rode tantra en zwarte tantra.
De witte tantra is de meest spirituele stroming die vanuit het boeddhisme en hindoeïsme is voortgekomen. Het is een stroming die alleen door de hoogst spirituele ingewijden wordt beoefend. Het is een weg van spirituele, persoonlijke ontwikkeling op het hoogste niveau en wordt over het algemeen alleen aan mannelijke boeddhistische monniken onderwezen. Het vergt jaren van training, oefening en volharding om dit pad te bewandelen.
De rode tantra is de tantra die het meest bekend is in het westen. Deze stroming komt o.a. voort uit het taoïsme en het en meerdere spirituele leermeesters hebben hun invloed gehad in het vertalen naar westerse en toegankelijk bruikbare materie voor de alledaagse mens.
Veel mensen denken dat Tantra een vorm van sex is. Een manier om geoorloofd seksuele uitspattingen te hebben. Dit slaat de plank volledig mis. In tantra wordt er met seksuele energie gewerkt (de levensenergie), maar met het doel om energieën te sturen en in te zetten voor bewustwording, groei, eigenliefde en liefde voor al wat is. Om te leven in eenheid in jezelf en eenheid met het universum.
De meneer met wie ik een zeer interessante conversatie had biedt onderhanden yoni massages aan vrouwen die negatieve ervaringen hadden op seksueel vlak. Misbruik, verkrachting en dergelijke. Tantra is niet onmiddellijk zijn ding, zegt hij. Een rare uitspraak als je in beschouwing neemt dat de “yoni massage een groot onderdeel is uit de tantra en volgens mij dus niet op zich zelf kan bestaan. Althans niet onder deze benaming. Ik zou het dan eerder een massage van de vagina noemen, met als doel genot op te wekken en absolute geen spiritueel betekenis heeft. Ook stel ik mij vragen bij het feit dat iemand die zich therapeut noemt, en naar eigen zeggen geen enkele therapeutische opleiding genoot, zo een diepgaand en ingrijpend proces kan begeleiden. Bij mij rijzt dan de vraag welke vangnetten iemand zonder achtergrond kennis aan zijn cliënt te bieden heeft. Dat hij beweert dat hij vrouwen op deze manier opnieuw hun zelf leren ontdekken, vind ik twijfelachtig. Ik ben dan ook heel benieuwd welke gesprekstechnieken hij toepast en hoe hij vrouwen begeleidt op hun zoektocht naar zichzelf. Het is nu niet bepaalt het geval dat je de diepe kern van jezelf leert kennen als je door een yoni massage het uitzingt van vreugde en genot. Wat mij ook heel sterk bezighoudt is dat deze meneer vooral beschadigde vrouwen behandelt. We zijn allen beschadigt is de uitspraak van een dierbare vriendin van mij en ze heeft gelijk. Ik zou dan ook willen stellen dat deze therapeut zonder opleiding zich vooral richt op kwetsbare vrouwen en dan steekt de grote vraag “WAAROM” de kop op. De bedoeling van dit artikel is dat ik als beginnende therapeute heel erg geintresserd ben naar de verschillende therapieën die er op de markt zijn. Het is geen pro of contra, tenslotte maakt één ieder zijn eigen keuzes en neemt daar ook alle verantwoordelijkheid voor. Toch zou ik aansporen dat wanneer men in zee gaat met welke therapeut, en welke methode dan ook men zich heel goed informeert over de background van de gekozen persoon. Dat iemand aardig is, is een pluspunt, alleen is het geen garantie voor deskundigheid en succes. Groetjes, Alice

14:19
Bernard Pieper
Gelezen. Niet bepaald anoniem. Kopie naar mijn advocate. Niet direct om moeilijk te gaan doen, wel om advies en antwoord op een paar vragen.

14:20
Alice Leona
helemaal anoniem, zie jij ergens jou naam

14:24
Bernard Pieper
Het valt mij enorm tegen, een dat men ik uit de grond van mijn hart, dat je op deze manier probeert mij in diskrediet te brengen en vrouwen wil waarschuwen. Je zegt niet anoniem, daar denk ik met reden anders over smile-emoticon Jammer dat je dingen publiceert zonder op mijn aanbod in te gaan om je beter te informeren. Het zou jou en heel ander idee kunnen geven over wat ik doe een wie ik ben. Je rekent met “iemand ” af zonder enige andere basis dan een chat, journalistiek gezien publiceert je vermoedens en veronderstellingen, vooroordelen en z. Terwijl ik je zoals iedereen aanbied om eens achter de schermen te kijken, dingen in te zien en met vrouwen te praten.

14:25
Bernard Pieper
Maar misschien wil je dat we l niet. Valt me echt tegen. Ik ben niet vies van kritiek, kan daar echt wel tegen, maar je baseert je totaal op vermoedens.
En zo maak je reclame voor echt welk duistere figuren zoals je op zoekertjes sites ziet en waar enkele klanten van mij al ingetrapt zijn. Met alle gevolgen van dien
Je kent mij niet. Dat je een meer dan normale achterdocht hebt kan ik nog snappen, ik heb echt je stukjes uit je boek gelezen…..
En ik wil niet openlijk in discussie gaan hierover want dan publiceert ik ook mijn visie, inclusief het feit dat ik je meermaals uitgenodigd heb voor openheid van zaken
Ik ga nog steeds uit van je goede intenties
Ik ga er van uit dat je alle reden heb verzameld in je leven om zo te reageren
Ik nodig je nogmaals uit, een ik wil mij daarvoor best verplaatsen, om je (binnen de perken van geh e imhouding van cliënten gegevens) en heel andere kant van het verhaal te tonen.

14:30
Alice Leona
waarom voel je je zo bedreigt

14:31
Bernard Pieper
Niet bedreigd maar dit is oneerlijk.
Eenzijdige informatie is iets dat ik letterlijk haat
Ik oordeel ook niet op basis van vermoedens. Dus verwacht ik dat van anderen ook niet

14:32
Alice Leona
je bent vrij te reageren op mijn artikel

14:33
Bernard Pieper
O, maar ik zal dat doen. Op een meer open en eerlijkere manier.
Zonder op de man te spelen.
En ik zal je zeker niet persoonlijk aanvallen, zo zit ik niet in elkaar. Ik heb meer respect dan dat. Wél op de inhoud.
Nogmaals, een ik ga de leren tellen dat ik dat gedaan heb, durf je een open en eerlijk gesprek aan? Met open vizier?
Nogmaals, en ik ga de keren tellen dat ik dat gedaan heb, durf je een open en eerlijk gesprek aan? Met open vizier?

14:36
Alice Leona
natuurlijk durf ik dat
zie alleen het nut er niet van in (vet gezet door Bernard)

14:36
Bernard Pieper
Achteraf? Waar zit hier de logica, de eerlijkheid?
Aha. Vooringenomen dus. Man die aan vrouw pruts t voor zijn eigen genot, moet echt een smeerlap zijn…. Dat schijnt je uitgangspunt te zijn.

14:37
Alice Leona
dit is mijn opinie, en die mag er zijn, niet dat of kan je alleen om met mensen die klakkeloos aannemen zonder kritish denken

14:37
Bernard Pieper
Uitleg over tantra overigens interessant

14:37
Alice Leona
staat nergens geschreven

14:38
Bernard Pieper
Nee, maar je bent duidelijk vooringenomen, wil best praten maar dat helpt toch niet….. Komaan, serieus zijn.
En ik respecteer je opinie, maar dan wel als je open staat voor waar het om gaat.
En dat doe je spijtig genoeg niet.

14:40
Alice Leona
je respecteert ze niet, anders zou je niet zo hoog van de toren blazen, terwijl er nergens een aanwijzing is dat het over jou gaat

14:40
Bernard Pieper
Want stel, stel nu eens dat ik anders ben dan je denkt, dat ik wél vrouwen op en goede manier help… Je wilt vrouwen waarschuwen voor charlatans…. Je bereikt het tegendeel

14:41
Alice Leona
dat zal wel meevalen denk ik

14:41
Bernard Pieper
Alice, nu ben je echt niet kritisch over jezelf, ik zal trachten stukje tekst te kopiëren, moment
Eigenlijk niet nodig. Krijg net bericht dat dit niet anoniem is door je eigen bewoordingen.

14:42
Alice Leona
het is voledig anonieù

14:43
Bernard Pieper
Alice, ik ben niet met je aan het vechten over dit, ik vraag alleen dat je alleen oordelen geeft als je echt weet waar het over gaat een biedt voor de x-te keer openheid en informatie aan.
Nee hoor. Echt niet. Lees het zelf maar eens na. Mijn naam staat er niet in maar is écht niet anoniem. Juridisch niet wordt hier bevestigd.

14:45
Alice Leona
die kreeg ik en daar heb ik mij op gebasserd,om een anoniem artikel te schrijven over een therapie vorm waar ik mijn opinie over heb
het gt trouwens niet over jou
over yoni therapie in het algemeen
die trouwend niet eens bestaat

14:47
Bernard Pieper
Je opinie daar heb ik niets mee te maken. Die is wat ze is en in feite kan ik met sommige delen best leven

14:47
Alice Leona
goed zo

14:48
Bernard Pieper
Of yonitherapie nu bestaat of niet daar gaat het niet om, vind ik. Elke therapie bestond in het begin niet

14:48
Alice Leona
dan zal jij als zovelen misschien een nieuwe stroming kunnen lanceren zodat ze echt gt bestaan

14:59
Bernard Pieper
Sorry voor de onderbreking
Had niet min advocate én cliënte (of andersom :-)) aan de telefoon die ik om haar mening als vrouw, cliënte en advocate heb gevraagd.
Ze bevestigt dat door de omschrijving het niet anoniem is
Ze stelde mij voor om je uit te nodigen om te praten en en beeld te geven wat ik doe
Om je de gelegenheid te geven met cliënten te bellen (zij is beschikbaar!) Voor realistische informatie.
Zij erkent net zoals ik je recht op het publiceren van je opinie

15:02
Alice Leona
bedankt voor het aanbod

15:03
Bernard Pieper
Ja, maar je geeft al aan dat het toch niets zal veranderen, dus is dat een holle frase
Ze uit ok haar bezorgdheid voor jouw positie/carrière als therapeute. Het hoe en waarom kan je haar persoonlijk vragen
Ik geef weer wat ze zei
Ze vroeg zich af of er sprake is van enige deontologische houding onder therapeuten…. Gezien mijn mededeling tig keer aanbod voor info

15:06
Alice Leona
jij bent geen therapeute heb dus geen enkele deontologiche verplichting ten op zichte van jou

15:07
Bernard Pieper
Ze zegt ook dat ik mijn niet druk moet maken: de beschuldigingen, want zo voel ik ze na je weigering voor en open en eerlijk gesprek, zijn gemakkelijk te weerleggen

15:07
Alice Leona
je maakt je wel heel erg druk

15:07
Bernard Pieper
Belangrijk voor mij is dat je weet dat ik je recht op je opinie respecteer

15:08
Alice Leona
dat vind ik fair van je

15:08
Bernard Pieper
Maar Alice, het gaat mij niet om dat artikel op zich.
Echt niet

15:09
Alice Leona
waar maak je je dan druk om

15:09
Bernard Pieper
Wel het feit dat je een therapie, want zo blijf ik het noemen, behoorlijk bekritiseert zonder inhoudelijk te weten of je kritiek juist is
Daarbij kom ik ook op voor al mijn klanten, merendeels vrouwen met een fikse beschadiging
Ik kan, mag én zal hen niet in de steek laten en dat vertelt zo als ik een dergelijke opinie accepteert
Dat is waarschijnlijk wel het belangrijkste waarom ik mij druk maak
En nogmaals, sterk, stel dat wat ik doe ok is een resultaten heeft, zou je dan niet heel nieuwsgierig moeten zijn?
Nu oordeel je vooringenomen
En dat is niet fair
En waarschijnlijk kan ik van jou ook nog leren, want ik leert elke dag
Ik heb in ieder geval geen enkel vooroordeel tegenover jou totdat ik serieus gebabbeld heb met jou. En dan nog, dan zou ik heel voorzichtig zijn, want oordelen….. Heel gevaarlijk.
Daarom sterk ik hier energie in.
Sterk = steek
om je en idee te geven
Gisteren iemand ontmoet met een z-w-a-a-r verleden. Eerste keer op neutraal terrein. Mailt nu onder meer: ” Niemand heeft me ooit zoveel veiligheid gegeven als jij gisteren.”
Kijk daar doe ik het voor. Mag dat therapie heten of niet? Mag yoni alleen gebruikt worden bij tantra? Eigenlijk telt alleen die mail die ik net kreeg.
Nogmaals, daar doe ik het voor
Mijn uitnodiging blijft, ik heb een heel open mind. Je moet doen wat je in dit leven moet doen.
Ik verdwijn hier, cliënte in crisis en ik ga met haar bellen….
Ben nog steeds zeer benieuwd wie je bent, dat wel….

15:23
Alice Leona
in ieder geval geen kwetsbare beschadigde vrouw

15:44
Bernard Pieper
Volkomen verkeerde conclusie.

15:57
Bernard Pieper
Ik zie dat je het inmiddels gepubliceerd heb. Ik zie de reactie en ik krijg die ook van cliënten binnen. Ik zal zodra ik tijd heb op Facebook met plezier reageren.

15:57
Alice Leona
met plezier


 

Enkele emails en teksten die hier aangewaaid kwamen. Ik heb de namen van de betrokkenen onherkenbaar gemaakt omdat ze volgens mij het “slachtoffer” zijn van de acties van Carine.

 

Alice/Carine schrijft ergens:
L. liet mij 4 dagen geleden weten dat er iets was gebeurd met pieper, ze was helemaal van de kaart. Smorgens contacteerde ze me vanuit het ziekenhuis, ze was gevonden op straat, bewustenloos met glas in haar arm,en iemand had de ziekenwagen gebelt. Pieper wordt al een hele tijd in de gaten gehouden door de politie, er is een meldpunt voor hem bij de politie. Ik heb het gebeuren dan ook gemeld, dat is mijn plicht daar hij haar ronselde via mijn pagina. ik heb haar dit vertelt en ze werd boos. Ze zou haar fb verwijderen, en dat heeft ze ook geddan
Commentaar Bernard: klopt voor geen meter. L. heeft mede door acties en gekonkel van Alice (Carine) zo’n beetje alle vertrouwen verloren in andere mensen. Overigens, alle opmerkingen van Alice/Carine ten spijt: ik heb L. maar één keer ontmoet en dan nog wel in het station van Berchem… En L. geronseld via haar pagina: ronduit belachelijk én lasterlijk. Da’s alles. Over de acties van Alice/Carine later meer. De politie is overigens welkom.
Helene <xxxxxxxxx@gmail.com> 12 août (Il y a 2 jours) À moi néerlandais français Traduire le message Désactiver pour : néerlandais
Hoi Alice, Ik heb contact met de Belgische politie over die Bernard Pieper.
Weet jij misschien zijn echte naam en of adres?
Vriendelijke groeten, Helene xxxxxx
Commentaar Bernard: zie mijn website, alle gegevens zijn openbaar, adres, telefoonnummer…. 
 
Beste Alice en Helene,
Hieronder mijn correspondentie met de Belgische politie nalv Pieper.
Indien van belang kunnen jullie dus Gert Claus van de Federale politie noemen als er melding wordt gedaan van het gedrag van Pieper.
Hartelijke groet,
Caroline

From: xxxxx@xxxxx.nl [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][mailto:xxxxx@xxxxx.nl] Sent: maandag 20 juli 2015 13:49
To: cg.cgpr.pr
Subject: Melding van mogelijk misbruik [Caution: Message contains Redirect URL content] Geachte mevrouw, mijnheer,
Via een Nederlandse Facebookgroep is mij het een en ander te oren gekomen over een man die zonder opleiding als therapeut of vergunning als sekswerker erotische massages van de geslachtsdelen geeft aan vrouwen met een misbruikverleden.
Zijn naam is Bernard Pieper en hij benadert ook vrouwen zelf via directe berichten op Facebook.
Zijn website is yonitherapie.com
Commentaar Bernard: Ik benader vrouwen NIET via facebook tenzij ze zelf interesse tonen.

 


Op 27 jul. 2015, om 15:36 heeft cg.cgpr.pr <cg.cgpr.pr@police.belgium.eu> het volgende geschreven:
Beste,
De benaming therapeut is op zich niet beschermd in België. Iedereen kan zich dus therapeut noemen en één of andere therapie geven…
Personen die één of andere therapie volgen en zich slachtoffer voelen van een therapeut, kunnen klacht neerleggen bij hun lokale politie. Wanneer u kennis hebt van dergelijke praktijken waarbij (kwetsbare) mensen zouden misbruikt worden, kan u daarvan tevens aangifte doen bij de politie. Het is dan aan de Procureur des Konings of en welk onderzoek naar deze therapeut moet gevoerd worden.
Met vriendelijke groeten,
Gert Claus
CGC/Digital
Federale politie


En ook: Alice/Carine, de dame die echt niet met open vizier strijdt (ik heb haar 10x uitgenodigd om eens persoonlijk te komen kennismaken… zonder enig succes) schrijft ergens:
ja ik heb hem toegevoegd, nadat ik te weten kwam dat XX één van zijn klanten is, zo kan ik hem in het oog houden,hij weet niet dat ik ook alice leona ben, hier in de groep weet ook niemand dat XX klant bij hem is en wat hij doet en denk jij dat XX daar geholpen wordt daarna ga ik je laten lieverd
Opmerking Bernard: Te gek. Ze noemt daar XX bij naam! Met deze opmerking tegen iemand vertelt ze dus dat XX mijn cliënte is! Is XX het daar wel mee eens? En Alice/Carine, zou die niet beter leren haar informatie voor zich te houden? Ze is/wordt toch zélf therapeute? Niet goed.

Alice/Carine is XX (zie hierboven) aan het uithoren over Bernard:

Carine:
hoe kwam jij met bernard in contact ? Je moet niet antwoorden als je dat niet wil !

24/03/2016 22:40
XX geeft als antwoord:
via mijn psychiater , Omdat ze van oordeel was dat hij me kon helpen met mijn zelfbeeld . Ik heb daar in het begin veel gesprekken mee gehad en het feit dat hij zo respectvol om ging met mij , want ik kende dat niet , heb ik mij geleidelijk aan laten masseren eerst maar hals en stilletjes aan mijn schouders en rug dat ik mij nu volledig kan laten masseren en ik geef zelf mijn grenzen aan , ik vind het een fijne respectvolle mens , ik dacht nooit in mijn leven nog een man te vertrouwen in mijn buurt maar het heeft lang geduurd maar dat zit echt goed nu. Hij helpt mij ook met andere dingen, onder andere met proberen van buiten te komen , hij probeert ook wat aan mijn eenzaamheid te doen door met zijn echtgenote eens op bezoek te komen voor een babbel. Hij begeleidt mij ook als ik op onderzoeken moet. Hij is mij ook regelmatig komen bezoeken in het ziekenhuis om te kijken of hij iets kon doen. In ’t begin dacht ik dat gaat nogal een rekening worden , tot mijn verbazing wou hij daar niets voor het enige dat hij wou was dat ik XX kon zijn , dat hetgeen vanbinnen opgesloten zat dat dat naar buiten kon. Was de eerste keer dat ik dat tegen kwam dat er iemand respect had voor mij.

Commentaar Bernard: XX is niet alleen een cliënte maar inmiddels ook een goede vriendin. Gaat niet samen? Ja hoor, echt wel. Ik meen mij overigens te herinneren dat commentaar van XX nooit gepubliceerd is of later weggehaald….

 


Ik kreeg enkele dagen geleden een berichtje van een mij totaal onbekend persoon en van een mailadres dat na het verzenden van die email waarschijnlijk al niet meer bestaat…:

Ik weet dat je contact hebt met X . X is een heel kwetsbare vrouw . Jouw invloed op haar is zeer destructief te noemen . Je hebt al genoeg schade aangebracht aan deze vrouw in het verleden , ik heb daar bewijzen van . Ik weet ook inmiddels dat je tijdens je behandelingen van haar haar verder beschadigd hebt tot op het punt dat ze nu door anderen opgevangen moet worden . Niemand doet het maar ik ga het wel doen : ik documenteer alles hierover en ga klacht neerleggen bij het gerecht en zal daar ook de pers bij gaan betrekken . 

Voor de goede gang van zaken: ik weet heel goed wie X is. Wie de afzender(ster) is kan ik alleen maar raden bij gebrek aan bewijs. Uiteraard was de email met een fake naam. Voorlopig maak ik mij hier niet druk om, het is niet de eerste keer dat ik dit soort mails krijg. Ik weet wat ik doe en ik doe het correct. Mocht er dus klacht neergelegd worden: geen probleem want X (in de mail staat de échte naam) is nog nooit in mijn werkruimte geweest. Mocht je hier iets over weten dan stel ik het op prijs dat je contact met me opneemt en de schrijver/ster van deze mail: durf je ook jezelf kenbaar te maken? durf je eens te komen praten?[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]